Je hebt het recht (herroepingsrecht) om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je ontvangt dan het volledige orderbedrag exclusief verzendkosten terug.
Het product dient wel compleet te zijn en in de oorspronkelijke verpakking te zitten. Beschadigde producten of producten met geopende of incomplete verpakkingen komen niet in aanmerking voor restitutie. Het retourlabel kan je bij ons aanvragen – zie ‘Hoe retour starten’ hieronder.
Herroepingsrecht
Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, moet het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan www.yellowlightningcards.nl geretourneerd worden. Behandel de producten zoals je ze ook in de winkel zou behandelen, zie hiervoor onze algemene voorwaarden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@yellowlightningcards.nl. Je kunt ook zelf een retourlabel aanmaken – zie ‘Hoe retour starten’. Na ontvangst van de teruggezonden goederen storten wij het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terug, mits het product in goede orde retour ontvangen is.
Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je mag het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, kenmerken en werking van het product vast te stellen. Als de verzegeling verbroken is (doos opengescheurd of booster pakjes uitgepakt), dan is je bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden. Je mag het product slechts hanteren en inspecteren zoals je dat in een winkel zou mogen doen.
Retourkosten
Wanneer betalen wij de verzendkosten voor je retourzending? Wij betalen de verzendkosten van je retourzending als een van de volgende punten van toepassing is op je bestelling:
- Je hebt een product ontvangen dat je niet hebt besteld;
- Je krijgt een defect product geleverd en meldt dit binnen de zichttermijn;
- Je hebt een product bij ons besteld op basis van onjuiste productinformatie op de website.
Wanneer dien je de verzendkosten van de retourzending zelf te betalen? Je betaalt zelf de verzendkosten voor de retourzending als een van de volgende punten van toepassing is op je bestelling:
- Je meldt een defect buiten de zichttermijn;
- Je bent niet tevreden over een product;
- Je hebt per ongeluk een verkeerd product besteld.
Het basisbedrag voor het retourneren van pakketpost via PostNL bedraagt € 6,95 voor inwoners van Nederland en voor België is dit € 9,95. De kosten worden automatisch ingehouden op het bedrag dat wij aan je crediteren.
* Voor alle landen gelden de bedragen zoals die ook in rekening zijn gebracht voor het verzenden.
Pakket beschadigd?
Heel vervelend. Om je snel te kunnen helpen, neem binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op via info@yellowlightningcards.nl. Stuur een foto van de beschadigde product(en) mee, en 2 foto’s van de verzenddoos, een aan de binnenkant en een aan de buitenkant.
Hoe retour starten?
Neem contact met ons op via info@yellowlightningcards.nl onder vermelding van je ordernummer. Wij zoeken vervolgens je gegevens erbij. Vervolgens zullen wij een retourlabel naar je email sturen.
Let op: Je hoeft bij het afgeven van het pakket aan het servicepunt geen aanvullende kosten te betalen. Wij verrekenen de verzendkosten automatisch wanneer wij het orderbedrag aan je crediteren, wel zo handig!